Processen beschrijven en verbeteren

Wij stellen u een begeleiding voor teneinde :

  • intern te communiceren om een maximale toetreding tot het project te behalen
  • uw processen te identificeren en een algemeen overzicht op te stellen
  • uw processen te identificeren en een algemeen overzicht op te stellen
  • een methode op punt te stellen om de processen voor te bereiden, te valideren en te updaten

Deze fase moet voorafgaan aan de ontwikkeling van een interne controle of een ISO 9001-certificatie.

Zij kan eveneens aangevuld worden door het uitschrijven van procedures (het “hoe” gaan we de dingen doen op een gedetailleerde manier) en het verbeteren van processen.

Onze administraties hebben de gewoonte om te werken volgens een piramidaal systeem, elke dienst heeft zijn eigen opdrachten. Maar, de administratie beheert processen die over het algemeen verschillende diensten doorkruisen om de uiteindelijke doelstelling te behalen. Het is vaak bij deze kruising dat slecht functioneren kan voorkomen.

Procesmanagement zal helpen bij het vaststellen van dit slecht functioneren, zal de oorzaken achterhalen en zal duidelijk aantonen hoe de verantwoordelijkheden van eenieder afgebakend worden.

Zij geeft een algemeen overzicht over de activiteiten van de organisatie en maakt het voor iedereen mogelijk om zich te situeren en de toegevoegde waarde te begrijpen van zijn activiteiten om zo de doelstellingen van het proces te bereiken.

undraw_pie_graph_x9dy.png